Monday 13 May 2013

Tragedi Yg Mendekatkan Aku Dgn Mr. RH

January 2010

Ade kisah tragedi yg mendekatkan kami. Kate org setiap yg berlaku ade hikmahnye. Aku accident di Highway KL-Karak menghala Gombak, berdekatan dgn JPJ Gombak. Masa tu dlm perjalanan dr Bentong nak hantar kakak ke Kuala Selangor.

Kite x langgar org org langgar kite. Cina mabuk turun dari genting dah sondol Myvi aku dr blkg. Ape lagi bpusing laa lggar tembok tepi hway tu. Xtau mcm mn sedar2 jer aku dh tbaring atas hway tu. Alhamdulillah Ya Allah aku masih diberi peluang bernafas di dunia ini. Igtkn kua ikut cermin dpn, rupenye cermin depan hanya retak. Ohh kua ikut tingkap rupenye. Pelik, muat pulak tu..

Call si RH bgtau eksiden kt hway. Pdhal td baru je selisih dgn dia kt bandar Bentong sbb dia nk blk kg lalu situ. Ape lg tkujat la dia dgr aku eksiden. Dia nk pusing blk dtg kt aku, aku kate xyh lh, terus je blk kg. Aku pn check2 kete aku mmg dh teruk sgt dpn blkg remuk. Sedih hati ni. Paling sedih sportrim aku baru pakai 20 hari. Bengkok nokk... :'( Tp syukur semuanye selamat. Kakak n ank buah aku pn selamat.

Xlame dtg towing mbe ex-bf aku. Suh dia setelkn psl kete then ade org anta kami g sepital Selayang. Mak abah pn dtg sbb kakak aku call. Aku dh xleh pk ape dh ms tu. Sedih mengenangkn kete.

Dh blk umh tu baru la RH dtg melawat sbb dia singgah ms nk blk dr kg ke KL. Malu sbb muke dh bengkak, ngan dahi berbalut, siku n lutut luka. Geleng pale dia tgk aku. huhu..

Lpas MC 2 minggu, aku masuk keje. Opss lupe nk bgtau, Myvi aku dh total lost oke! hmm nmpknye kene p keje naik bas lah pasni. Hari 1st mmg naik bas. 6.30 dh terpacak tgu bas, blk kul 7 baru smpai umah. Hari ke2 mujurlh ade yg simpati. RH suruh wk kete dia g keje. Malu2 tp mahu. huhu.. Lega rsnye..xperlu tgu bas lg. Hari2 seterusnye pn bwk kete dia. Setahun jgk la pkai kete dia.

Bile dh cm tu baru aku nmpk betapa caring dia kt aku. Nmpk yg dia siyes ngan aku. Dr situ aku mule cuba menerima takdir yg mungkin dia tu mmg utk aku. Kami bkawan rapat. Mmm kire couple lh kn. Salu kua same..mkn2, dating2..hehe

No comments:

Post a Comment